رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

راهکارهای بهبود کیفیت هوای سرخس صرفاً مُسکن‌های مقطعی است

  • کد خبر: ۲۰۱۸۵۸
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
راهکارهای بهبود کیفیت هوای سرخس صرفاً مُسکن‌های مقطعی است
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرخس گفت: باید اقدامات جدی‌تری در خصوص کیفیت هوای سرخس صورت بگیرد که بعضاً هزینه‌بر و زمان‌بر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد ملتجی درخصوص شاخص کیفیت هوای سرخس، اظهار کرد: هجوم ریزگرد‌ها به عنوان مهمان ناخوانده مردم سرخس از روز پنجشنبه هفته گذشته شدت گرفته و همچنان مردم را آزار می‌دهد.

وی عنوان کرد: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان به واسطه وجود ذرات معلق گردوغبار برای همه گروه‌ها «خطرناک» اعلام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرخس عنوان کرد: شاخص حجم ذرات با قطر PM ۱۰ به بالای ۴۲۵ میلی‌گرم در متر مکعب رسیده است که شرایط خطرناکی محسوب می‌شود.

ملتجی با بیان اینکه مدت‌هاست درگیر این معضل هستیم، در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمات خاصی برای تعطیلی اماکن در شهرستان گرفته شده است یا نه؟ گفت: هر چند تصمیمات لازم در کارگروه مدیریت بحران به ریاست جناب فرماندار گرفته می‌شود همانند تعطیل کردن مدارس در روز شنبه، اما در واقع تا کی می‌توانیم مدام مدارس، ادارات و... را تعطیل کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرخس اظهار کرد: این اقدامات فقط مسکن مقطعی هستند و باید اقدامات جدی‌تری در این خصوص صورت بگیرد که بعضاً هزینه بر و زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: هر روز درگیر معضل ریزگرد‌ها هستیم و اگر قرار باشد مردم بیرون نیایند و مغازه‌های خود را تعطیل کنند عملاً با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهیم شد.

ملتجی افزود: در وضعیت فعلی فقط می‌توانیم هشدار دهیم که مردم بیرون نیایند و در صورت ضرورت از ماسک‌های چند لایه استفاده کنند و زمان ماندنشان را در بیرون از منزل به کوتاه‌ترین حد ممکن برسانند، همچنین توصیه می‌شود بیماران ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار از فعالیت در فضای باز پرهیز کرده و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند، اما تا چه زمانی می‌توانیم به این وضعیت ادامه دهیم.

وی درباره دستاورد سفر مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان برای بررسی وضعیت ریزگردها، گفت: یکی از نتایج بسیار خوب حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری در سرخس اختصاص اعتبارات مقابله با گردوغبار و ریزگرد‌ها در خراسان رضوی به دو شهرستان سرخس و خواف بود، همچنین مقرر شد که ۷۰ درصد این اعتبارات به سرخس تخصیص یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان سرخس افزود: علیرغم این تصمیمات، اما تمام تخصیص‌ها منوط به انجام مطالعات توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی درخصوص ریزگرد‌ها و کانون‌های ریزگرد است، عملاً اعتبارات پس از به نتیجه رسیدن مطالعات و بررسی در کارگروه ویژه به شهرستان تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات مطالعات انجام و تحویل ستاد مقابله با ریزگرد‌ها شده است، عنوان کرد: چون مردم نمی‌توانند زندگی‌شان را مدام تعطیل کنند و باید بیرون بیایند درخواست داریم برای کمتر آسیب دیدن مراقبت‌ها و حفاظت‌های فردی خودشان را رعایت کنند و حتماً با ماسک تردد کنند.

ملتجی در ادامه به کانون‌های داخلی گردوغبار در سرخس اشاره کرد و گفت: خانگیران- گنبدلی، چاله‌زرد-آبمال و کانون صمدآباد سه کانون داخلی گردوغبار فعال در شهرستان سرخس هستند، در این مناطق خاک دچار فرسایش شده و زمانی که باد سرعت و شدت بیشتری پیدا می‌کند موجب بلندشدن گردوغبار از این کانون‌ها و به تبع آلودگی هوا می‌شود.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->